ZEISS DriveSafe szemüveglencsék
Egyetlen szemüveg mindennapi használatra és a biztonságosabb vezetéshez.
Vezetés közben sokan érzik magukat kényelmetlenül, bizonytalanok és feszültek.
Különösen igaz ez rossz látási és időjárási viszonyok között, például esőben, ködben, félhomályban vagy éjszaka.
Nagy átlagban a szemüvegviselők 83%-a autót is vezet.
A vezetés bárkinek problémákat okozhat.
Nem számít az út hossza, a jó látás nélkülözhetetlen a biztonsághoz.
A ZEISS DriveSafe lencsékkel a ZEISS egy új szemüveglencse termékkategóriát vezet be a mindennapos használatra.
Ezeket a lencséket kimondottan azoknak a vizuális igényeit szem előtt tartva terveztük meg, akik vezetés közben nagyobb biztonságban és kényelemben szeretnék érezni magukat.
A ZEISS DriveSafe szemüveglencsék egyfókuszú és progresszív kivitelben is elérhetőek.
A ZEISS kifejlesztett egy három összetevőből álló szemüveglencse konstrukciót a mindennapi használatra, hogy a vezetést biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye.
- A Luminance Design® Technológia a ZEISS-től figyelembe veszi a pupilla méretét gyenge fényviszonyok között
- A ZEISS DuraVision DriveSafe réteg akár 64%-kal csökkenti az érzékelt tükröződéseket
- A ZEISS DriveSafe lencsekialakítás akár 43%-kal nagyobb köztes látómezővel rendelkezik, hogy könnyebben válthassunk fókuszt a műszerfal és a tükrök között.
- És távoli látómezeje is akár 14%-kal nagyobb, hogy az útról átfogóbb képet kapjunk.
1// Jobb látás gyenge fényviszonyok között, hogy a vezetés biztonságosabb és kényelmesebb legyen
2// Kevesebb tükröződés éjszaka a szembejövő autókról és közvilágításról
3// Az út, a műszerfal, a belső és a külső tükrök is megfelelően láthatók
1// Jobb látás gyenge fényviszonyok között.
Luminance Design® Technológia a ZEISS-től.
A probléma
A pupilla reagál a környezeti fény intenzitására, legfőképp a közvetlenül a szembe érkezőre.
Nappali fényviszonyoknál a pupilla szűk, éjszaka azonban tág.
Gyenge, úgynevezett mezopikus fényviszonyoknál, azaz szürkületkor, esőben, borús napokon vagy éjszakai vezetéskor a pupilla átmérője valahol az egyéni szűk és tág állapot között van.
A tér érzékelése és a távolság becslése is nehezebben megy ilyenkor a sofőr számára.
A mezopikus látás területén végzett alapos kutatómunka után* meghatároztuk a ZEISS Luminance Design® Technológia alapjait, majd viselési próbák során igazoltuk ezeket.
Röviden: léteznek erős fényviszonyok (fotopikus látás), a fénymentesség (szkotopikus látás) és ezek között gyenge fényviszonyok (mezopikus látás).
Mezopikus viszonyok között a fény intenzitása és így a pupilla mérete változik.
Ez problémákat okoz a látásban.
2// Kevesebb tükröződés éjszaka.
DuraVision® DriveSafe réteg a ZEISS-től.
A probléma
A tükröződések azt jelentik, hogy erős fényben nehezen látunk.
Ezt okozhatja közvetlen napfény vagy műfény.
Kimondottan éjszakai vezetés közben a Xenon vagy LED autófényszórók nagy fényereje igen zavaró.
A tükröződés veszélyes lehet, mivel csökkenti a tárgyak láthatóságát és a szem kontrasztérzékenységét.
Az L-LAB* autóipari világítástechnikai szakembereinek segítségével, akik csúcstechnológiás berendezéseket bocsátottak a rendelkezésünkre, a ZEISS látáskutatói tükröződési kísérleteket végeztek.
Ezek jelentették a különböző rétegszimuláló belső tanulmányok** alapját.
A Xenon HID vagy LED autófényszórók kék spektruma (különösen a 400-450 nm közötti tartomány) miatt a sofőröknek tükröződésekkel kell megbirkózniuk.
3// Az út, a műszerfal és a tükrök is megfelelően láthatók
ZEISS DriveSafe Lens kialakítás.
A probléma
A vezetés nagy figyelmet igényel a sofőr részéről.
Az idő nagy részében átfogó képre van szükségük az útról, hogy megítélhessék a forgalmi körülményeket.
A helyzet nehézségeket okozhat, kimondottan progresszív szemüveget viselők számára, amikor a fókuszt az út, a műszerfal és a tükrök között váltogatják.
Ekkor válik elengedhetetlenné a dinamikus látás.
A megfigyelt idő 97%-ában az utat figyelik.
A megfigyelt idő 2%-ában a műszerfalat nézik.
A megfigyelt idő 1%-ában váltanak fókuszt a tükrök között.